Flera videoannonser + Autouppspelning = Dårskap

Unlocking the Potential of Data at Australia Data Forum
Post Reply
masud ibne2077

Flera videoannonser + Autouppspelning = Dårskap

Post by masud ibne2077 »

Jag hoppas att du kan granska annonstyperna och sedan ta en titt på din webbplats för att avgöra om du går över gränsen och i så fall snabbt rätta till situationen.

Så ta på dig din skyddande rustning eftersom vi är på väg in i "Aggressive Advertising Territory."

Autouppspelning av video är irriterande i sig till att börja med, men att spela upp flera videoannonser automatiskt är ännu värre.

Jag har sett detta ett antal gånger när jag granskar webbplatser som påverkades negativt av kvalitetsuppdateringar och för att göra saken ännu värre, det finns tillfällen då videor spelas upp med ljud på som standard.

Detta är tillräckligt för att ge dig en hjärtattack och ett anfall samtidigt.

Webbplatsägare, gör inte det!

Det finns inte en person i världen som köp telemarketingdata tycker om denna användarupplevelse.

Men återigen, jag säger inte att autouppspelningen av videon är orsaken till en varning från algoritmen.

Det jag säger är att jag har sett detta implementerat många gånger genom sajter som har fått negativa betyg, så jag rekommenderar att du är försiktig.

Aggressiv reklam - Innehåll med flera automatiska uppspelningar
Bedrägliga annonser sammanflätade i innehållet
Det här är förmodligen det mest framträdande exemplet på aggressiva annonser jag har sett på webbplatser som påverkas negativt av stora kvalitetsbaserade rankningsuppdateringar.

Det är då annonser är sammanflätade med innehållet och ofta matchar sajtens färgschema och stil.

Det finns tillfällen då det är nästan omöjligt att se skillnaden mellan annonser och innehåll.

Varför är det farligt?

Användare kan av misstag klicka på annonser eftersom de tror att de besöker mer innehåll från samma webbplats men istället skickas utanför webbplatsen till en tredjepartsannons.

Den här situationen har hänt mig många gånger när jag analyserade webbplatser som påverkades negativt.

Och om det imponerade negativt på mig, föreställ dig vad som kan hända med den genomsnittliga användaren.
Post Reply